Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden voor Bjaf.nl
CDL Trading ApS
Bjørnkærvej 3, 8783 Hornsyld
Denmark
VAT: DK39200864
Mail: klantenservice@bjaf.nl


Betaling
Bjaf.nl accepteert betalingen met VISA, Mastercard, Apple Pay, Google Pay, Klarna en iDEAL. Wij rekenen geen kosten voor het gebruik van betaalkaarten. Het bedrag wordt pas van je kaart afgeschreven wanneer de bestelling is verzonden.

Klarna: Bij betaling met Klarna ontvang je eerst je producten en betaal je daarna je maandelijkse bedrag op dezelfde datum elke maand. Als je niet op tijd betaalt, worden er extra kosten in rekening gebracht. Als je je aankoop annuleert, wordt de betalingsregeling bij Klarna beëindigd. Lees hier meer: https://www.klarna.com/nl/voorwaarden

iDEAL: Met iDEAL kun je veilig en direct betalen vanuit je eigen bankomgeving. De betaling wordt onmiddellijk uitgevoerd, waardoor we je bestelling direct kunnen verwerken.


Levering
De levertijd voor je bestelling is 2-5 werkdagen. CDL Trading ApS maakt gebruik van zowel DHL als PostNL om je bestelling te verzenden.

  • PostNL afhaalpunt: €6
  • PostNL thuisbezorging: €9
  • DHL afhaalpunt: €6
  • DHL thuisbezorging: €9

Als je voor meer dan €79 bestelt, bieden wij gratis verzending naar een afhaalpunt.


Herroepingsrecht & Retourneren
Link naar ons retourportaal:
https://totteland.smartpack.dk/return/totteland-retur

Als consument heb je 14 dagen bedenktijd wanneer je bij ons winkelt. De herroepingstermijn verloopt 14 dagen na de dag waarop je het product hebt ontvangen. Als je meerdere verschillende producten in één bestelling hebt besteld, maar deze afzonderlijk worden geleverd, verloopt de termijn vanaf de dag waarop je het laatste product ontvangt.

Wanneer je ons hebt laten weten dat je je aankoop wilt annuleren, heb je 14 dagen vanaf de datum van retourmelding of herroepingsmelding om het pakket retour te sturen. Om je aankoop te annuleren, moet de retourmelding worden aangemaakt via ons retourportaal. Wij accepteren geen pakketten die buiten ons retourportaal worden geretourneerd, en deze zullen niet worden terugbetaald. Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@bjaf.nl als je vragen hebt over de retournering.

Je kunt je aankoop niet annuleren door de ontvangst van het product te weigeren.

Retourkosten: Bij annulering van een aankoop betaal je zelf de retourkosten, die €9 bedragen. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het bedrag dat je terugkrijgt. De retourkosten zijn echter gratis bij klachten of als je kiest voor een omruiling naar een cadeaubon in plaats van terugbetaling.´

Terugbetalingen worden binnen 7 dagen na ontvangst van je retour bij ons uitbetaald via dezelfde betaalmethode die bij de aankoop is gebruikt.


Annulering van een deel van de aankoop
Als je meerdere producten hebt gekocht, kun je ervoor kiezen om één of meerdere producten te retourneren. Houd er rekening mee dat je de verzendkosten niet terugkrijgt als je een deel van de aankoop annuleert.

Staat van het product bij retourneren
Als het product in waarde is verminderd door gebruik dat verder gaat dan nodig was om de aard en functionaliteit van het product vast te stellen, kun je slechts een deel van het aankoopbedrag terugkrijgen.

Let op: producten zoals voer, traktaties, vlooienmiddelen en dergelijke kunnen niet worden geretourneerd vanwege veterinaire regels en gezondheidsredenen.


Klachtenrecht
Er geldt een garantie van 2 jaar op producten volgens de Nederlandse wetgeving. Klachten moeten binnen een redelijke termijn na ontvangst van het product worden gemeld aan CDL Trading ApS. Klachten vervallen bij verkeerd of ongebruikelijk gebruik van het product.

Bij klachten vergoedt CDL Trading ApS de redelijke kosten voor retourzending. Voor retourzendingen neem contact op met:

CDL Trading ApS
Bjørnkærvej 3, 8783 Hornsyld
Mail: klantenservice@bjaf.nl


Klant- & Privacybeleid
Wij verstrekken je persoonlijke gegevens niet aan derden en gebruiken deze uitsluitend voor de verwerking van je bestellingen. Om een overeenkomst te kunnen aangaan met CDL Trading ApS, hebben we de volgende gegevens van je nodig:

  • Naam
  • Adres
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres

Cookies
Op Bjaf.nl gebruiken wij cookies om de website te optimaliseren en je bezoek zo eenvoudig mogelijk te maken. Je kunt cookies op elk moment van je computer verwijderen.

Logstatistieken
Wij gebruiken logstatistieken die gegevens verzamelen over bezoeken aan de website met als doel onze diensten te optimaliseren.


Klachtmogelijkheden
Een klacht over een product of dienst kan worden ingediend bij het Nederlandse klachtenloket via de Geschillencommissie of Consuwijzer. De Geschillencommissie probeert het conflict via bemiddeling op te lossen, en als dat niet lukt, kan de klacht worden voorgelegd aan de Nederlandse rechtbank.

Het is in principe een voorwaarde voor een klacht dat het product of de dienst waarover je klaagt, minimaal €120 heeft gekost en maximaal €10.000. Voor klachten over kleding en schoenen moet de prijs in principe minimaal €80 zijn. Deze bedragen kunnen worden aangepast. Je moet een vergoeding betalen om je klacht in behandeling te laten nemen.

De online klachtenportaal van de EU-Commissie kan ook worden gebruikt om een klacht in te dienen. Dit is vooral relevant als je een consument bent met een woonplaats in een ander EU-land. Een klacht kan hier worden ingediend:
http://ec.europa.eu/odr

Bij het indienen van een klacht moet je ons e-mailadres klantenservice@bjaf.nl opgeven.


Voorbestellingen
Voor voorbestellingen geldt de normale levertijd van 2-5 dagen niet. De verwachte leverdatum wordt duidelijk vermeld in de productinformatie.

Betaling voor voorbestellingen kan voorafgaand aan de verzending worden vereist, vooral bij leverdata die ver in de toekomst liggen. Als je wilt dat andere producten eerder worden geleverd dan het voorbestelde product, kan dit geregeld worden tegen betaling van extra verzendkosten. Neem contact met ons op voor meer informatie.


 

365 dagen retour- en omruilrecht

Als het artikel 100 % als nieuw in de originele verpakking en onbeschadigd is, kun je het binnen 365 dagen na levering retourneren of omruilen. De verpakking mag niet beschadigd zijn en er mag niet op geschreven, geplakt of iets dergelijks zijn. Het artikel mag ook geen geur van rook, etenslucht of andere schade hebben opgelopen. Als de klant het artikel wil teruggestuurd krijgen na een afgewezen retour, moet de klant zelf de verzendkosten betalen.

365 dagen retourrecht:
0-30 dagen na ontvangst is het mogelijk om het volledige bedrag terug te krijgen (exclusief retourkosten), mits het pakket binnen deze periode wordt ontvangen. Gratis geschenken moeten samen met de andere geretourneerde artikelen worden teruggestuurd, anders wordt de normale prijs van het geschenk in mindering gebracht op de terugbetaling.

Na 30 dagen en tot 365 dagen kun je een tegoedbon of omruiling ontvangen, maar geen volledige terugbetaling.

De verzendkosten voor retournering zijn voor rekening van de klant (45 kr.), dit bedrag wordt automatisch in mindering gebracht op de terugbetaling. De klant is aansprakelijk voor eventuele schade tijdens het transport.

Bij omruiling naar een andere maat of kleur betaalt Totteland.dk de verzendkosten voor de omruiling.

Let op: Producten zoals voer, traktaties, vlooienmiddelen en dergelijke kunnen niet worden geretourneerd vanwege veterinaire regels en gezondheidsvoorschriften.

Je kunt hier meer lezen over retourneren en ruilen.

 

Voorbehoud
Bjaf.nl behoudt zich het recht voor om typefouten, prijsfouten, uitverkochte producten, stopgezette producten en leveringsproblemen van leveranciers voor te behouden. We behouden ons het recht voor om een bestelling te verminderen of af te wijzen zonder verdere uitleg.

Als een product geen prijs heeft of als de prijs "0" is, kan het niet worden besteld. Productafbeeldingen en beschrijvingen zijn indicatief, en we behouden ons het recht voor om eventuele fouten te corrigeren. De productbeschrijving is leidend voor het artikel dat je ontvangt, ongeacht wat de afbeeldingen tonen.

Als je vragen hebt of ergens over twijfelt met betrekking tot onze algemene voorwaarden, neem dan gerust contact met ons op. Wij staan klaar om je te helpen via klantenservice@bjaf.nl.